bebeğim büyüyor

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

3 Temmuz 2012 Salı

Demir'in Muhteşem Barcelona Tatili

Demir'cim 22 Haziran Cuma gecesi saat 3'te seni uçağımızın erken saatte olmasından kaynaklı uyandırdık uçak saat 6 da Münih aktarmalı Barcelona uçağıydı ilk kez aktarmalı gittiğimiz için biraz endişelidim ama çok rahattı sen Münih'e giderken ve havalanlarında uyumadın Barcelona için bindiğimiz Münihten kalkan uçağımızda uyudun.İlk defa aktarmalı uçtuğumuz için bilmeden meğer Münih'te gümrükten geçmişiz Barcelona'da gümrük beklerken direkt geçmemiz bizi sevindirdi.Yarım saat puset aradık sonunda bulduk atladık taksiye ve tuttuk evimizin yolunu.. iki- üç kere kafanı çarpıp düşmen bir sabah böcek ısırıklarıyla uyanman dışında çok şükür çok güzel bir tatil geçirdik böcek ısırıklarına karşı advantan düşmelerine de bol buz yapınca ucuz atlattık. 22 Haziran'ı tercih etmemizin sebebi 23 haziranda yaza merhaba festivalinin olmasıydı festival tam bir fiyaskoydu Ünye festivali bile beş basar sürekli mantar patlatıp çocukluğumuzun kız kaçıranı atıyorlar sabaha kadar hiç durmadan zenciler ritim yaptı uykusuz kaldık siz siz olun 23 haziranı tercih etmeyin ses gürültüsünden başka bir şey deği.Biz orada kaldığımız sürece Avrupa kupa maçları olduğu için akşam dışarda maç izledik ve bayıldığımız patetes bravaslarını birayla yedik kendimize çok güzel bir cafe bulduk sahilde Catulunya Tarih Müzesinin çapraz karşı köşesi Casa Tomato gayet uygun fiyatlı ve çok lezzetli yemekleri olan sımsıcak bir cafe.. Açıkcası Barcelona'ya gitmeye karar verdiğimizde iyi ki de deniz kenarı bir yer bakmışım ve iyi ki de Barcelonata'yı seçmişiz.Evimize gittiğimizde çok beğendik evin salonun bir kısmı perdeyle bölünmüştü bölünen kısımda ranza vardı.Sen ranzanın altında yattın ama malesef yanına koyduğumuz yastık ve sandalyeye rağmen yataktan düşmeyi becerdin hala park yatakta yatıyorsun normal yatağa nasıl geçicez düşünüyorum. İlk gün evimize yerleştikten sonra çevreyi keşfetmk için attık kendimizi dışarlara yurtdışına gittiğimizde hep ev kiralamayı tercih ediyoruz hem çok ucuz olup yemeğe de para vermemekle birlikte senle de inanılmaz rahat ediyoruz.Açıkcası gittiğimiz bir hafta içinde gerçekten o şehirli gibi yaşamak onların süper marketlerinden fırınlarından manav ve kasaplarından alışveriş yapıp onların hayatını tam yaşamak hoşumuza gidiyor.Evimiz çok merkeziydi ve denize yürümeyle sadece 2 dk dı.Alabildiğince büyük bir kumsal kumsalın bitiminde duşlar ve bizim evimiz vardı ilk gün meşhur Cristoph Colomb Heykeline oradan yukarı doğru yürüyünce La Rambla caddesine kadar yürüdük evimiz metro durağına da çok yakın çok merkeziydi.Aslında bizim gibi yürümeyi seven bir aile önce Colomb heykelinden başlayıp La Ramblaya ordan Bari Gotic'e sonra Catulunya Meydanı'na oradan da Gaudinin meşhur eserlerinin bulunduğu Gracia bölgesine yürüyebilir tabi tercih meselesi metroda her noktaya gidiyor. Barcelona'nın metrosu oldukça geniş kolay yürüyen merdivenli ve asansörlü ve hat değiştirirken ücret ödenmemesi çok iyiydi.La Rambla Caddesi çok keyifli alışveriş ve hediyelik eşya cenneti caddenin hemen solunda yukarıya doğru çıkarken bizim kapalı çarşımıza benzer bir yer vardı aman allahım çeşit çeşit tropikal meyve ve kuruyemişler var istediğiniz meyveyi alıp yiyebiliyorsunuz bizim görmediğimiz çok meyve var tatlarına bakmak çok keyifliydi.İlk gün marketten de alışveriş yapıp denizin yolunu tuttuk ilk kez markette hiç yabancılık yaşamadım bizimkine çok benziyordu her şeyleri hava çok geç kararınca seninde uyuman 9.30 u hatta 10'u buldu.Denizden o kadar çook keyif aldın ki denizde dalmayı öğrenip dalgalarla boğuştun kova kürek takımıyla çok oynayip bizimle dalma yarışı yapıp kazanmaya bizi yenmeye bayıldın. İspanyol amca ve nenelerle aran çok iyiydi tüm Barcelona'daki nenelerin göğüslerini açık ve sarkık görünce o da ne desen de:)hepsiyle iyi anlaştın.Kovayla bizim ayklarımızı ıslatmayı görev edindin hatta babanın ayağı zannedip bir İspanyolun ayağını yıkadın!Allahtan bize benzedikleri için hiç sorun çıkmadı.
2.Gün Bu gün diğer tüm günlerde olacağı gibi sabah senle kalktık sen bana kahvaltı için yardım ettin sonra beraber denize gittik denizde çıldırdın tabi ve bir Demir klasiği sonrasında dudaklar mor takırdayan çene..
Denizden hemen çıkıp kendimizi sokaklara atıyorduk.2.Günümüzün rotası Catulunya Meydanı Sagrada Familia(Bitmeyen Kilise) ve Park Guel'di.Açıkcası Gaudi olmasaymış Barcelona tarihi de olmıcakmış.Bir gün önce La Rambla Caddesini tamamlayınca Catulunya Meydanına çıkıldığını bilmiyorduk gördük ki biz zaten nerdeyse Catulunya Meydanına gelmişiz:).Catulunya Meydanı oldukça büyük ve keyifli bir meydan,Sagra da Familia Gaudinin en etkileyici eseri ama bitmemiş restore hala devam ediyor ama uygun şekilde restore yapılmamış gibi geldi bize.Park Guel'de Gaudinin özellikle mozaik çalışmalarının olduğu yer açıkçası çok etkilendiğimizi söyleyemem bir kertenkele var orda çok ünlü tüm hediyelik eşyalarda imzası var ağzından su akıyor basit bir şey ama park genel anlamda etkileyici tepede güzel manzarası var yürüyen merdivenlerle çıkılıyor gün içinde uyku aralarına göre genelde plan yaptık ilk defa bir tatilde seni gece dışarıda uyuttuk biraz zorlandın uyurken ama bize bir şehri akşam görmenin de kıyağını geçtin ilk kez baya uzun yürüyüşler yapıp cips bacardi keyfi yaptık.La Rambla Caddesinde olan çeşmeden su içip yine Barcelonaya gelim derseniz çok çabuk geri gelirmişsiniz baban içti hepimizin yerine:)
3.gün Bu günümüzde sabah deniz sefamızı yaptıktan hemen sonra evimizin çok yakınındaki park Cituadella ve Barcelona katedraline yürüyerek gittik. Park oldukça etkileyiciydi burda iskelete başarılı bir şekilde keman çaldıran kızı sen de biz de keyifle izledik şehirden uzak kafa dinlemek isteyenlerin yeri içinde yapay gölette kayıklarla gezebiliyor meşhur fil Mahmutu ziyaret edip yine Gaudinin olduğu söylenen görseli çok iyi olan binayı gezdik oradan hayvanat bahçesine girdik hayvanat bahçesinde çok yorgun olduğumuz için gezi arabalarına binip öyle gezdik burda da midillilere binilebiliyor ama sen pek sıcak bakmıyorsun at binmeye sonra akşama doğru Barcelona Katedraline geçtik burada ayin okunuyordu sen de bunlar ayin okursa ben de istiklal marşını okurum dedin ve başladın korkma sönmeze:) ben şok o sessizlik içinde seni susturucam diye canım çıktı:)Bu tatilin en güzel yanlarından biri de fotoğraf çektirmek için 3. kişiye ihtiyacımız olmaması çünkü sen baban ve benim resmimi gayet başarılı çektin.
4.gün yine bir sabah klasiği kahvaltı ve denizden sonra hemen yola koyulup Place de Espanya Meydanına gittik güzel bir meydan arena da burda ama artık boğa güreşi burda olmuyormuş burda hemen sonra olimpiyat köyüne gittik buraya İspanyol köyü de diyorlar 92 deki olimpiyatlar için yapmışlar köy çok etkileyici portakal ağaçları güzel evler daracık sokaklar gerçktn güzeldi burdan hemen sonra bir otobüse atlayıp kale'ye çıktık.Kaledeki Catulunya bayrağını Galatasaray bayrağı diye kandırıp seni de bir güzel gaza getirip gs marşları söyletti. Barcelona'da malesef İstanbul gibi çarpık kentleşmenin olduğu bir yer ama kaleden denize bakmak çok keyifli ve burdan teleferikle aşağıya inmek ayrıca keyifli bu tatil boyunca benim çok sevdiğim twister buzu hep senle paylaştık yalana yalana bayıldın:)
5.Gün Bu günümüzde de Gracias Bölgesi, Bari Gotik,Picasso Müzesini gezdik.Gracia bölgesi yine Gaudinin eserleriyle dolu bizim Nişantaşı ve Cadde ayarında mağzalarla alışveriş bölgesi güzel bir cadde.Gaudinin eseri Casa Mila ve Casa Batlio burada yer alıyor açıkcası içini gezmedik dışardan çekmekle yetindik.Bari Gotik bölgesi La Rambla Caddesinin altında La Rambla Caddesinden sağ aşağıya kaptırdığında Bari Gotik bölgesine çıkıyorsun burda her şey daha uygun outletler var hediyelik eşya burdan alınmalı La Rambla dan çok daha uygun.
6.GÜN Son günümüzde senin için önce akvaryuma sonra baban ve senin Nou Camp' a gittik.Akvaryuma da stada da bayıldın stadda niye futbolcu yok diye kıyamet kopardın Stad gezimiz keyifliydi her yeri gezebiliyorsun soyunma odasından basın tribününe kadar sen de baya etkilendin
Bebeğim uyumun için sana minnettarım beni hiç yormadın üzmedin daha nice tatillere...