bebeğim büyüyor

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

4 Ekim 2011 Salı

Darbukatör Baryam ve Güllü

Annecim geçtiğimiz hafta Ünye'ye gittik bu yılın son düğününe de gidip düğün mevsimini kapadık çok şükür.Benim kuzenim Ayşecik Mike'la evlendi bir ömür mutlu olurlar sana kardeş yapsınlar yurtdışında bir kuzen kapın daha olsun:))Bebekliğinde kravat papyon takmak istemeyen sen şu anda bir seviyosun anlatamam anne bak babam gibi oldum diyosun.Naz'la bu resminizi Nur çekmiş bayıldım çok komiksiniz.Okuldaki öğretmen değişikliği sorunumuz pedagogun müthiş müdahalesiyle çözüldü senin sınıfını değiştirip istediğini yapmadı 1 saatliğine küçük sınıfa gidip orada abilik öğretiyormuşsun:)abiler de çiş yapmadığı için altına bana sürekli abiler çiş yapmaz di mi anne diyorsun.Ben çucuklara tikdortgen ve gare(dikdörtgen ve kare) öğrettim diyosun:)Ünye'de olmayı çok seviyorsun hatta biz Ünye'de niye yaşamıyoruz anne diye sordun.Osman eniştemi çok seviyorsun anne ben Osmanı çok özledim dedin.O an hala aklının Ünye'de olduğunu hissettirdin bana ordaki samimiyeti sen de anlıyorsun canım benim.Altına yapmamayı başarınca gelir gelmez sana audi ve opel aldık.Sevinçten uçtun bayılıyorsun arabalara büyüyünce sen de baban gibi tort(ford) alıcakmışsın. Ünye'de Mıstık Dedenin Temprasına bu araba çok eski ben ananemin arabasına binicem deyip kıyamet kopardın:))Komik çocuksun vesselam, Ünye sana çok iyi geliyor tek iyi gelmeyen şeyin öksürüğün malesef çok arttı. Bu işi doğal yöntemlerle çözmeye çalışıyorum bal,limon,karabiber(4 yemek kaşığı bal,1 limon,1 çay kaşığı karabiber) ,yakana ve yatağına coldmix damlatıp bol serum fizyolojik yapıyoruz odandaki buhar da iyi geliyor ayrıca nefret etsen de damla sakızlı karışımdan da veriyorum öksürüklerin de azaldı umarım ilaç almadan geçirmeyi başarırım daha önce de yazdığım gibi allerjik astım olayına pek inanmamakla birlikte araştırıyorum şu anda bir profösörle yazıştım oğlunuza nefes testi yapmadan,sırf çok öksürüyor diye allerjik astım tanısı koyan doktora ben inanmıyorum dedi hemen yaptığınız havaları kesiyorsunuz dedi.Bu düpedüz grip geçmiyor çünkü çocuk mikrobun için de yaşıyor diğer çocuklardan geçiyor dedi.Valla ben de şaşırdım kaldım bebeğim hangisi doğru! dün itibariyle sana artık fıs fıs yapmıyoruz umarım şu öksürük olayını çözecez.

3 yorum:

  1. Bizim de halamız Ünye'de. Kızım ilk defa bu sene 1 haftalığına gitti Ünye'ye. Hala sayıklıyor "Hala'ya ne zaman gidicez, denize girecek miyiz?" diye. Ünye sevilmez mi ya? :)

    YanıtlaSil
  2. Alerjik astım ile ilgili de bir lafım olacak: Eşimin alerjik bir bünyesi vardır. Geçen senelerde (34 yaşındayken) aniden astım başlangıcı oldu. Ve ben daha olur olmaz anladım. Nefes alışverişi değişti, hırlama ya da ne bileyim horoz ötüşü gibi ıslık gibi bir ses çıkarmaya başladı. Ben koca adamda bunu far edebildiysem, siz bir anne olarak oğlunuzda kötü bir durum olduğunu hemen hissederdiniz. Eğer siz ters giden bir durum varmış gibi hissetmiyorsanız, kesinlikle test yaptırmadan astım ilacı kullanmayın. Hatta hiçbir ilaç kullanmayın

    Öküsürüğe gelince: Öksürüğü kesmeye çalışmak yerine öksürüğe bakış açınızı değiştirmeye çalışın :) Benim annem ben küçükken "Bir kere daha öksürdüğünü duymayacağım" diye bana kızardı. 33yaşımdayım ve hala deli gibi öksürürüm. Çünkü öksürükleri kesmek için verilen ilaçlar bağışıklı sistemimin güçlenmesine izin vermedi ve ben en ufak mikropta yataklara düşerim.
    Geçen sene kızım 3-4 ay durmadan öksürdü. Ama keyfi yerinde, yemeğini yiyor, zılıyor oynuyor. En sonunda annemin ve eşimin baskısıyla doktora götürdüm. Çok tanınmış ve de tecrübeli bir doktor olan çocuk doktorumuz kızıma bronşiolit teşhisi koydu, fısfıs ve antibiyotik verdi. Ama bir anne olarak bakıyorum, çocuk sapasağlam geliyor bana. Annemle eşime yalvardım 1 hafta daha bekleyelim dedim. Kullanmadım ilaçları. Kızım kendi kendine atlattı o dönemi. 25 aylık ve henüz hiçbir ilaç almış değil.
    Çünkü şöyle düşündüm: "Öksürüyor. Demek ki vücudunun dışarı atmak istediği bir madde var içeride. Ben öksürüğünü kesersem, vücut o maddeyi dışarı atamayacak ve daha kötü hastalanacak. O zaman bırakayım öksürsün." 4 ay diyorum, dile kolay :)

    YanıtlaSil
  3. vay vay vay Ünye tutkunu biri daha çok sevindim.Valla biz 2.5 yaşımıza gelene kadar pek ilaç kullanmadık hiç antibiyotikde ama okul başladı baştan abartıyorlar dedim ama abartmıyorlarmış Demir hep hasta.Öksürük hiç ama hiç geçmiyor neyseki artık doğal yollarla çözmeye çalışıyoruz bal yiye yiye bayılacak çocuk yeni bir yöntem deniyorum daha çok erken yazmak için 2 gün oldu 15 gün yapılması lazım eğer başarılı olursak bloguma yazıcam senin yazılarını seviyorum Çok Bilmiş sen hep yaz emi:)

    YanıtlaSil